Почетнa
О нама
Запослени
Настава
Актуелности
Летопис
Контакт

* Почетна

* О нама

* Запослени

* Настава

* Актуелности

* Обавештења

* Летопис

* Контакт

 

Обавештења за родитеље

РАСПОРЕД ПИСМЕНИХ ЗАДАТАКА

 У овој школској години ученици ће проверити своје знање на контролним задацима и писменим задацима, а распоред  истих можете погледати овде

*     *     *    *    *

ПРОТОКОЛ О ЗАШТИТ УЧЕНИКА ОД НАСИЉА, ЗЛОСТАВЉАЊУА И ЗАНЕМАРИВАЊА

  На основу Закона о основама система образовања и васпитања, МПНТР, је донело Протокол о заштити деце од насиља, злостављања и занемаривања. Са Протоколом се можете упознати овде .

*    *    *    *     *

ПРАВИЛНИК О ПРАВИЛИМА ПОНАШАЊА У ШКОЛИ

   На основу Закона о основама система образовања и васпитања, донет је Правилник о правилима понашања и међусобним односима ученика, родитеља, односно других законских заступника и запослених у школи.Са Правилником се детаљније упознајте овде

РАСПОРЕД ПИСМЕНИХ ЗАДАТАКА И КОНТРОЛНИХ ВЕЖБИ ШК.2019/2020 .

       У школској 2019/2020.години наставници су у својим плановима предвидели прописани број писмених задатака  и контролних вежби из својих предмета, а са распоредом истих се драги родитељи могу упознати овде

                                              ИЗБОР УЏБЕНИКА

   На основу одлуке Министарства просвете,науке и технолошког развоја и Закона о уџбеницима, Стручна већа учитеља и наставника извршила су избор уџбеника за наредну школску годину за ученике другог и шестог разреда.

Информације о избору уџбеника за 2018/ 2019. можете погледати овде

 Списак уџбеника другог и шестог разреда за шк. 2019/ 2020. годину можете погледати овде

                                              *     *      *        *

ПРАВИЛНИК О ДРУШТВЕНО КОРИСНОМ РАДУ

   У циљу превенције непожељног и неприхватљивог понашања ученика у школама, министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић, донео је Правилник о обављању друштвено-корисног, односно хуманитарног рада.

    Правилник можете видети овде

УЏБЕНИЦИ ЗА 2018/2019. ГОДИНУ

    Уџбеници за 2018/2019. годину за први и пети разред одабрани на основу Каталога одобрених уџбеника и у складу са новим Планом и програмом наставе и учења су:

                                Уџбеници за 2018/2019. годину за ПРВИ РАЗРЕД

РБР

Каталошки
број

НАЗИВ УЏБЕНИКА

ИЗДАВАЧ

ЦЕНА

КОМ

СУМА

1.

1161

Нови буквар уџбеник, Љ. Вдовић,Б. Матијевић

ЕДУКА

690

 

 

2.

1162

Наставни листови уз Нови буквар, Љ. Вдовић,Б. Матијевић

ЕДУКА

370

 

 

3.

1030

Читанка,Ивана Јовић

ЕДУКА

690

 

 

4.

1640

Математика 1а,Ивана Јухас

ЕДУКА

690

 

 

5.

1650

Математика 1б, Ивана Јухас

ЕДУКА

690

 

 

6.

1045

Свет око нас 1, Ивана Јухас

ЕДУКА

880

 

 

7.

1082

Музичка култура,Музичка сликовница,М. Смрекар,С.Цветковић

ЕДУКА

550

 

 

8.

 

HAPY HOUS, уџбеник саелек.додатком,Lorena Roberts

Тhe English book

1320

 

 

 

                                               ЦЕНА  КОМПЛЕТА

5880

 

 

                                Уџбеници за 2018/2019. годину за ПЕТИ РАЗРЕД

РБР

Каталошки
број

НАЗИВ УЏБЕНИКА

ИЗДАВАЧ

ЦЕНА

КОМ

СУМА

1.

 

Техника и технологија,уџбен.ком., Жељко Васић

Нови Логос

790 уџ.
830 мат.

 

 

2.

 

Историја уџбеник

Фреска

730

 

 

3.

 

Расковник читанка, Зона Мркаљ

Клет

840

 

 

4.

 

 Граматика за пети разред, Весна Ломпар

Клет

690

 

 

5.

 

Радна свеска за СЈ, Весна Ломпар, Зорица Несторовић

Клет

590

 

 

6.

 

Биологија -уџбеник,Тијана Прибићевић

Герундијум

792

 

 

7.

 

Географија- уџбеник

Клет

890

 

 

8.

 

Математика- уџбеник, Петар Огризовић

Нови Логос

790

 

 

9.

 

Математика- збирка задатака, Петар Огризовић

Нови Логос

790

 

 

10.

 

PROJECT 2,енгл. језик уџбенички ком., Род Фрикер,Том Хачинсон

THE ENGLISH BOOK

1386

 

 

11.

 

Музичка култура, Александра Паладин

Нови Логос

710

 

 

12.

 

Информатика и рачунарство, Мира Љубичић

Нови Логос

790

 

 

13.

 

Ликовна култура,  Миливој Мишко Павловић

Бигз

700

 

 

14.

 

NOUVEAU PIXEL1, француски језик,Силви Шмит

DATA STATUS

Други страни језик почетком школске године

15.

 

ОРБИТА 1, руски језик за 5.раз.,Предраг Пипер

Завод за уџбенике

   Списак уџбеника за остале разреде можете видети овде

ИЗВОД ИЗ

ЗАКОНА О ОСНОВАМА СИСТЕМА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА
("Сл. гласник РС", бр. 88/2017)

ПРАВА ДЕТЕТА И УЧЕНИКА, ОБАВЕЗЕ И ОДГОВОРНОСТИ УЧЕНИКА

Права детета и ученика

Члан 79

   Права детета и ученика остварују се у складу са потврђеним међународним уговорима, овим и другим законима.
   Установа, односно запослени у установи дужни су да обезбеде остваривање права детета и ученика, а нарочито право на:

1) квалитетан образовно-васпитни рад који обезбеђује остваривање принципа и циљева из чл. 7. и 8. овог закона;
2) уважавање личности;
3) подршку за свестрани развој личности, подршку за посебно исказане таленте и њихову афирмацију;
4) заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања;
5) благовремену и потпуну информацију о питањима од значаја за образовање и васпитање;
6) информације о правима и обавезама;
7) учествовање у раду органа школе, у складу са овим и посебним законом;
8) слободу удруживања у различите групе, клубове и организовање ученичког парламента;
9) јавност и образложење оцене и подношење приговора на оцену и испит;
10) покретање иницијативе за преиспитивање одговорности учесника у образовно-васпитном процесу уколико права из става 2. тач. 1)-9) овог члана нису остварена;
11) заштиту и правично поступање установе према детету и ученику;
12) стипендију, кредит, смештај и исхрану у дому ученика, у складу са посебним законом;
13) друга права у области образовања и васпитања, у складу са законом.

    Ученик, родитељ, односно други законски заступник детета и ученика може да поднесе писмену пријаву директору установе у случају повреде права из става 2. овог члана или непримереног понашања запослених према детету и ученику, у складу са општим актом установе, у року од осам дана од дана сазнања о повреди права.
Запослени у установи дужан је да одмах по сазнању, а најкасније наредног радног дана, поднесе писмену пријаву директору да је учињена повреда права детета и ученика.
     Директор је дужан да пријаву из ст. 3. и 4. овог члана размотри и да, уз консултацију са учеником и родитељем, односно другим законским заступником детета и ученика, као и запосленим одлучи и предузме одговарајуће мере, у року од осам дана од дана пријема пријаве.

 Обавезе ученика

Члан 80

    У остваривању својих права ученик не сме да угрожава друге у остваривању права.
     Ученик има обавезу да:

1) редовно похађа наставу и извршава школске обавезе;
2) поштује правила понашања у школи, одлуке директора и органа школе;
3) ради на усвајању знања, вештина и ставова утврђених школским програмом, прати сопствени напредак и извештава о томе наставнике и родитеље, односно друге законске заступнике;
4) не омета извођење наставе и не напушта час без претходног одобрења наставника;
5) поштује личност других ученика, наставника и осталих запослених у школи;
6) чува имовину школе и чистоћу и естетски изглед школских просторија;
7) стара се о очувању животне средине и понаша у складу са правилима еколошке етике.

Одговорност ученика

Члан 83

Према ученику који врши повреду правила понашања у школи или не поштује одлуке директора и органа школе, неоправдано изостане са наставе пет часова, односно који својим понашањем угрожава друге у остваривању њихових права, школа ће уз учешће родитеља, односно другог законског заступника, појачати васпитни рад активностима: у оквиру одељењске заједнице, стручним радом одељењског старешине, педагога, психолога, посебних тимова, а када је то неопходно да сарађује са одговарајућим установама социјалне, односно здравствене заштите са циљем дефинисања и пружања подршке ученику у вези са променом његовог понашања.
Ученик може да одговара за лакшу повреду обавезе утврђену општим актом школе, за тежу повреду обавезе која је у време извршења била прописана овим законом и за повреду забране из чл. 110-112. овог закона.

Теже повреде обавеза ученика су:
1) уништење, оштећење, скривање, изношење, преправка или дописивање података у евиденцији коју води школа или друга организација, односно орган;
2) преправка или дописивање података у јавној исправи коју издаје школа или орган, односно исправи коју изда друга организација;
3) уништење или крађа имовине школе, привредног друштва, предузетника, ученика или запосленог;
4) поседовање, подстрекавање, помагање, давање другом ученику и употреба алкохола, дувана, наркотичког средства или психоактивне супстанце;
5) уношење у школу или другу организацију оружја, пиротехничког средства или другог предмета којим може да угрози или повреди друго лице;
6) понашање ученика којим угрожава властиту безбедност или безбедност других ученика, наставника и запослених у школи, у школским и другим активностима које се остварују ван школе, а које школа организује и које доводи до њиховог физичког и психичког повређивања;
7) употреба мобилног телефона, електронског уређаја и другог средства у сврхе којима се угрожавају права других или у сврхе преваре у поступку оцењивања;
8) неоправдано изостајање са наставе и других облика образовно-васпитног рада више од 25 часова у току школске године, од чега више од 15 часова након писменог обавештавања родитеља, односно другог законског заступника од стране школе;
9) учестало чињење лакших повреда обавеза у току школске године, под условом да су предузете неопходне мере из става 1. овог члана ради корекције понашања ученика.
За повреде из става 3. тач. 8) и 9) овог члана обавезна је поступност у изрицању мера.
Ученик, родитељ, односно други законски заступник одговара за материјалну штету коју ученик нанесе школи, намерно или из крајње непажње, у складу са законом.

Одговорност родитеља

Члан 84

Родитељ, односно други законски заступник детета одговоран је:
1) за упис детета у предшколски припремни програм и упис детета у школу;
2) за редовно похађање наставе;
3) за редовно похађање припремне наставе;
4) да одмах, а најкасније у року од 48 сати од момента наступања спречености ученика да присуствује настави о томе обавести школу;
5) да правда изостанке ученика, најкасније у року од осам дана од дана престанка спречености ученика да присуствује настави одговарајућом лекарском или другом релевантном документацијом;
6) да на позив школе узме активно учешће у свим облицима васпитног рада са учеником;
7) за повреду забране из чл. 110-112. овог закона учињену од стране ученика;
8) за теже повреде обавезе ученика из члана 83. овог закона;
9) да поштује правила установе.

    Родитељ односно други законски заступник дужан је да надокнади материјалну штету коју ученик нанесе школи, намерно или из крајње непажње, у складу са законом.
    Школа подноси захтев за покретање прекршајног поступка, односно кривичну пријаву ради утврђивања одговорности родитеља, односно другог законског заступника из разлога прописаних ставом 1. овог члана.

НОВО У ЗАКОНУ

КАЗНЕНЕ ОДРЕДБЕ - прочитајте ОВДЕ

*********************************************

ПАРТИЦИПАЦИЈА РОДИТЕЉА У РАДУ ШКОЛЕ - САВЕТ РОДИТЕЉА

*********************************************

 Ако желите да се упознате са најновијим ЗАКОНОМ О ОСНОВАМА СИСТЕМА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА ("Сл. гласник РС", бр. 88/2017) кликните ОВДЕ

 

УПОЗНАЈТЕ СЕ СА СЛЕДЕЋИМ ДОКУМЕНТИМА

  Насиље у школама Србије

  Насиље у школама Србије 2

  Родно засновано насиље

  Приручник за родитеље - Школа без насиља

Документ ћете покренути тако што ћете кликнути на њему.

На неким рачунарима кликом на документ отвара вам се прозор, кликни на жељени документ па на САЧУВАЈ  (SAVE), затим кликнин на ДА (YES), потом кликни на иконицу у виду стрелице усмерену на доле која се налази у десном углу горе и одабери документ кликом

***

  ДА ЛИ ЈЕ ПОТРЕБНА ДОПУНСКА НАСТАВА?

      Ако имате дилему прочитајте

         Уколико је ученик, из било ког разлога, у заостатку са усвајањем градива или се недовољно укључује у активности на редовним часовима, учитељ/наставникје обавезан да му организује часове допунске наставе. Трајање и број тих часова је ограничен само потребама ученика, а термини се утврђују договором учитеља/наставникаи ученика. Пракса показује да је потребан мали број индивидуалних часова да се нејасноће разјасне и ученик оспособи за несметано праћење градива.

 ДОПУНСКА НАСТАВА

  • Организује се уз редовну наставу за ученике који у редовној настави теже свладавају делове прописаног програма, па им је потребна допунска помоћ ради нормалног напредовања у редовној настави.
  • Циљ јој је надокнадити губитке у знању или вештинама, те тако оспособити ученика за успешно учење.
  • Средство педагошке интервенције у ситуацијама у којима се поступцима редовне наставе не могу постићи задовољавајући резултати једног  или дела ученика.

 РАЗЛОЗИ ПОСТОЈАЊА

  • Празнине које се показују у редовној настави онемогућују ученику даље напредовање, па се попуњавају повременом допунском наставом.
  • Проблеми ученика којима је потребна допунска настава веома су различити: психо-моторичке сметње, дуже изостајање са наставе, проблеми емотивне природе, неадекватни услови учења код куће,…
  • Допунска је настава потребна и ученицима који немају потребно самопоуздање или нису довољно мотивисани за рад.

 ОРГАНИЗАЦИЈА

  • Организује се према потреби, а колико ће трајати и који ће ученици бити укључени варира током године.
  • Ученик може бити укључен у допунску наставу једнократно, кроз даљи временски период или повремено.
  • Програм редовне наставе уједно је и програм допунске.

 САРАДЊА УЧИТЕЉА / НАСТАВНИКА

  • За квалитетну организацију допунске наставе препоручена је и сарадња учитеља / наставника истих разреда, на начин да осмисле заједничке приступе проблемима. Тиме се омогућује да се одређени учитељ/наставник концентрише на децу са сличним потешкоћама (из више разреда), да се преносе позитивна искуства и друго.

 ПРИПРЕМА ДОПУНСКЕ НАСТАВЕ

  1. Идентификација ученика којима је помоћ потребна и постављање дијагнозе (поближе испитивање ученикових потешкоћа и тражење узрока њихове појаве).
  2. Идентификација садржаја које ученик није усвојио.
  3. Израда програма за сваког ученика укљученог у допунску наставу у писменој форми.
  4. Праћење и контролисање даљег учениковог напретка у допунској и редовној настави

 РЕАЛИЗАЦИЈА

  • Уколико постоји више ученика с истим проблемима потребно је поново објаснити дати садржај.
  • Примери у којима се примењује учени садржаји морају бити пажљиво одабрани.
  • Што више користити очигледна средства и помагала, те обективну реалност.
  • Ако је потребно, тумачити и градиво претходних разреда.
  • Осигурати довољно времена за вежбање и понављање.

 ЧАС ДОПУНСКЕ НАСТАВЕ

  • Сваки час допунске наставе мора бити максимално организован, што значи да за сваког ученика (или групу ученика) треба одредити циљеве и задатке, садржај по етапама, одабрати одговарајуће методе и облике рада, наставна средства и слично.
  • Главни облик рада у допунској настави је индивидуални рад ученика, што не значи да се по потреби неће користити и други облици рада.

 ПОГРЕШНИ ПРИСТУП

  • Често се догађа да учитељи/наставници допунску наставу претварају у механички продужетак редовне наставе ("неће му шкодити још вежбања и понављања“), па допунска настава постаје додатни простор за вежбање истих садржаја као у редовној настави.
  • Честа појава је да учитељ ученику појашњава садржаје на истим примерима и на исти начин као што је то радио у редовној настави. Уколико ученик први пут није успео свладати градиво на тај начин, велика је вероватноћа да то неће успети ни у поновљеном покушају.

 УКЉУЧИВАЊЕ РОДИТЕЉА

  • Неуспех ученика у настави успешно се може сузбијати само перманентним и систематичним надокнађивањем дефицита.
  • Укљученост родитеља у учениково образовање битан је чинилац учениковог успеха и напредовања.
  • Пожељно је укључити и родитеље у допунски рад с дететом, на начин да се родитељу дају тачна упутства шта и на који начин да са дететом ради код куће.

 ШТА МОЖЕ РОДИТЕЉ?

  • Помоћи детету око домаћег задатка, што не значи решити је уместо њих, већ му помоћи постављањем питања која воде до решења.
  • Помоћи детету да изгради самопоуздање, охрабрити његово мишљење и комуникацију. Изузетно је важно да родитељ буде заинтересован за дететове резултате и да с њиме разговара о томе шта је у школи радио и научио
  • Помоћи детету да створи позитиван однос према одређеном предмету, јер родитељски ставови утичу на важност коју ће ученик придавати учењу одређеног предмета. Стога је важно да родитељ не користи изјаве, ако му није ишла нпр. математика попут "ни мени није ишла", "нисам волео математику", "математика је тешка", и сл.
  • Помоћи детету да се организује, на начин да му се осигура место за учење, да су му сви потребни материјали при руци. Подстицати децу да раде редовно и да посао обаве на време.

 

 

 

 

 

 

 

Designed by Miljan & Mladjan